28 november 2013

02 donderdag 28 november 2013

 Sorry, foto's plaatsen hier is nog een hele kunst. Om het nog maar niet over de layout te hebben..
Tweede schooldag. Vandaag leren de kids de cijfers 4567 schrijven. Mijn kleine inbreng: "try to relax your hand! Just wave to relax." Ik waaier met mijn hand en doe als de wind in de hoop dat ze begrijpen dat ze het potlood ontspannen vast moeten houden. Nu drukken ze zowat door de tafel heen.
Ondertussen wordt er gekookt door de kookdames voor de lunch van straks, worden de kinderen tegen hersenvliesontsteking ingeënt en lachen de juffen als er een kind huilt. Zielig.. Schijnt dat meningitis opkomend is en alle kinderen worden ingeënt. En ik probeer alles door elkaar te doen in de hoop dat ik er een keer een systeem in krijg: Om 7 uur opstaan, water halen bij de put, de mandarijnen-en bananen ervan voorzien, koffie drinken en pap maken, Nederlandse les geven aan Tapha ( ik hou van havermoutpap met suiker..), mezelf het huis uitdweilen, 'vies' en te laat op school komen, water laten tappen door de schoonmaakster van school, het tweede Korangebed leren samen met de kinderen, foto's nemen en verkleinen, schrijven, etc etc etc

Het is wat het is, chaos.. maar ik ga gewoon door. In Imbarra Tien!  Zet hem op! spreek ik mezelf moed in.
Ondertussen is het gehuil bij de injecties oorverdovend. Ze steken mekaar aan lijkt het wel. Zal proberen plaatjes ervan te plaatsen. Liefs Tien


"idee idee idee" stil maar..
ogenschijnlijk stoicijns injecteert de nurse


 
elk kind wordt geregistreerd

2 opmerkingen: