29 november 2013

03 vrijdag 29 november 2013



Behalve een verslag van de ‘kookles’ van sponsordochter Mama, is dit een test om via Word in één keer tekst en foto’s te plaatsen (interessant Tien ;-) )ps is van geen kant gelukt trouwens :-(









Mama heeft me afgelopen woensdag leren Benachin koken op houtvuur. Benachin kun je het best vertalen als gekruide rijst met groenten en vis. De inkopen hebben we op mijn ‘oude’ vertrouwde marktje van Kartong gedaan. Leuk want iedereen was enthousiast: “Mamaaaa Africaaaa nata!”  WQe hebben ongeveer twee uur gekookt en het daarna in tweeën verdeeld. Eén deel voor ‘kontong’ lunch en één deel voor ’s avonds. In Afrika deel je het eten, dus toen ik ’s avonds de kinderen Malang, Sako en Fajaloo te spelen had, aten die ook mee van het eigenlijk voor ons tweeën bedoelde portie.  Zo slank je vanzelf af, hoewel Tapha dat niet echt nodig heeft ;-)Volgende week ga ik het zelf maken en kijkt Mama toe. Mij benieuwen..










   



3 opmerkingen:

Rob Seggelink zei

Heb hier ook nog een leeg bordje staan, zal ik het even bijschuiven ? :-)

Tinkatoe zei

@rob: kom het maar halen ;-)

Anoniem zei

Wat ben je toch een dappere Tinus. IK ben trots op je.
Wim