08 februari 2014

44 zaterdag 8 februari


Na twee dagen logeren in Sanyang terug 'op honk'.
Losgekomen van de zwaarste emoties hoop ik het leven weer luchtig op te pakken hier. Een bezoek aan de roundhut viel niet tegen: het beton is vandaag gevlochten. Morgen komen de timmerlui om de bekisting voor de ring in elkaar te zetten. Dat moet gebogen worden van multiplex. De bedoeling van de betonnen ring is dat er later geen scheuren boven de ramen en deuren komen of dat de hele roundhut naar buiten om zou vallen.
door een vriend gesponsorde materiaal liet even op zich wachten maar is er dan uiteindelijk toch gekomen. Veelal probeert Omar het via relaties te doen zodat de kosten flink gedrukt kunnen worden. dat kost nu eenmaal tijd.
Voor het eerst fantaseerde ik vandaag samen met mijn Nederlandse kennis over de inrichting., waar het bed? Waar de douche? Etc Etc. Leuk want dan krijgt het iets echts, iets wat in de nabije toekomst ligt in plaats van ver weg.
Zij heeft zelf haar compound ingericht en kan goede adviezen geven. Tussendoor wist ze Omar te ontfutselen hoe het met de electriciteit zou gaan en met het water. Dingen waar ik bewust niet direct naar vraag om niet te dwingend over te komen. Bovendien heb ik bij Omar als bij geen ander het gevoel dat het allemaal goed komt. Dat water gaat er dus komen. Met een meter. Electriciteit dito. Natuurlijk kan ik tot mijn tachtigste door kamperen met waxinelichtjes op batterij en jerrycans tapwater dat je van ver haalt. Maar leuker is het als ik op mn 65ste - dan al?  - gewoon de kraan kan opendraaien en het licht aanknippen. Kamperen doe ik dan wel op Vlie ;-)

Geen opmerkingen: