19 februari 2014

48 woensdag 19 februari

Salieu fietst in de voetsporen van Klaas




Opeens stond hij voor de deur met een dik bepakte fiets. Ik had hem al een dag eerder verwacht toen hij zich bij Tien1 aangediend had. Die loodste hem onder begeleiding van een kind naar mij. Maar ik was niet thuis en dus fietste hij 'even' door naar mijn oude compound in Kartong. Twee weken geleden had ik hem en Klaas bij Salieu en Arrogi geintroduceerd. Ze waren meer dan welkom. De kinderen moesten maar voor een nachtje bij papa en mamma in bed en de twee fietsmannen kregen het tweepersoonsbed toebedeeld.
En nu dan bij Tapha en mij. De opslagkamer had ik zojuist opgeruimd gelukkig en het bed was zowaar beslaapbaar. Kook ik nooit omdat het gewoon te omslachtig is hier, gisteren kwam ik daar met onze vermoeide gast niet onderuit. Met een zaklamp op de fiets naar de shop voor uien, eieren en brood. Na anderhalf uur heen en weer tussen de veranda, de tuin (voor sla) de slaapkamer (voor  overige ingredienten) en de keuken, zaten we uiteindelijk aan een heerlijke pasta met tomatensaus en een flinke bak sla met aardappel, komkommer, geraspte wortel en dressing. Het hier schrijven is dubbel genieten. Vanavond wordt het brood met ei en tomaat, attaya- greentea en iets lekkers om te roken ;-) Want als je gasten hebt sloof je je uit nietwaar?!



Geen opmerkingen: