07 december 2013

08 zaterdag 7 december

ernstig tijd tekort. Het is alweer bedtijd en ik wil nog van alles opschrijven. Snel dus even, al is het maar omdat de batterij van de laptop bijna plat ligt.Puntsgewijs dus even: De jongen met sikkelcelziekte is een grote zorg. Vandaag weer naar het ziekenhuis geweest. Daar heeft hij de laatste injectie gekregen. Ik geef in overleg met zijn arts Nederlandse diclofenac en maagbeschermer in de hoop dat de pijn in zijn botten draaglijker wordt. Het is een doodzielig verhaal. Nalezen op internet leverde me goede informatie op. De aanval cq crisis kan 1 tot 2 weken duren. Arme arme jongen. In Nederland geven ze morfine tegen de helse pijnen. Gewoon maar doorgaan met aandacht, liefde en medicijnen geven.
Mijn Afrikaanse huisje wordt werkelijkheid. Vrijdag zijn de 'constructors' geweest en hebben een tekening op het land gemaakt. Alles opgemeten. Het gaat 10 meter diameter worden, met 2 slaapkamers, een huiskamer en een toilet/badruimte. Morgen is de grote dag. Met een man of 15 a 20 gaan ze de fundering graven. Tapha komt met zijn jongens, evenals Omar mecanic met zijn monteurs. Ik ga voor het ontbijt zorgen voor ze beginnen en Oumi komt tegen tweeën met de 'kontong'  lunch. Rijst met vis en groenten.
Sponsordochter Mama krijgt te weinig aandacht en laat dat duidelijk merken per telefoon. Ach, een beetje verwend denk ik dan. Door mij wel te verstaan.
Aan lezen kom ik niet toe. Aan breien ook niet hahahaha. "s Avonds uitblazen op de veranda met thee en attaya. Mooi schrijven vraagt om concentratie en rust. Beiden zijn ver te zoeken dus dan maar hap/snap.
Ik ben gezond ( denk ik) gelukkig met het leven hier en mis Holland van geen kant. Sorry ;-)  Dikke kus voor wie hem wil!!! x Tien
gezien van links naar rechts

gezien van voren naar achteren







Geen opmerkingen: