20 december 2013

17 vrijdag 20 december

De dagen scheuren voorbij. Alweer de twintigste van december. En nooit rust ;-)
Ik hop van compound naar compound met mijn laptop die alsmaar leeg is. Velen hebben  al elektriek, dat is mooi. Gisteren 'drong' ik me bij Mustapha's moeder naarbinnen. En zat daar uren op een houten kruykje een evne zo houten kont te krijgen. Ze begreep absoluut niet wat ik allemaal zat te doen op die laptop. En ik ging het haar ook niet uitleggen. Vandaag zit ik in de kamer waar de sikkelcel patient Abblay ligt bij te komen van het ziekenhuis. weer eens wat anders dan aan een ziekbed zitten. ook hier kijkt men nieuwsgierig wat ik toch allemaal aan het doen ben op dat kleine dingetje.

In Afrikaans kloffie vanochtend naar Brikama gegaan, want het is vrijdag. Vijf kilogram melkpoeder gekocht voor 25 euro! Met al die kids die melk in hun thee willen ben ik grootverbruiker geworden. En niet te vergeten de pap 's ochtends.

Het wordt een kort stukje want ik ga zo naar huis. Ik heb een plannetje voor hier en dat kan ik alleen maar schrijven als niemand me stoort. Stay tuned dus ;-)!
hete pap met een lepel, dat betekent blazen!  Totaal onbekend bij ze..

vlnr Tapha, Malang en Mustapha aan de havermoutpap
Met de auto naar  Brikama, nieuw voor de jongetjes.. zoveel verkeer en zoveel shops overal!

Geen opmerkingen: