27 december 2013

Gelukkig Nieuwjaar alvast!

Ik hoop morgen met de auto naar Casamance te rijden. Eerst Marrie en haar familie bezoeken in Dioloulou. Marrie is het meisje dat ik 2 jaar geleden aan haar buik heb laten opereren. Het gaat erg goed met haar. Kleine Robbie is inmiddels twee en verdient een fietsje. Dat gaan we brengen.
Verder is het festival van Abene al sinds gisteren gaande.  Dat gaan we de komende dagen bezoeken.Veel optredens van djembegroepen en veel dans. Doen of we vakantie hebben lijkt me heerlijk!
Maar de dongel voor internet zal ik in Senegal  niet kunnen gebruiken dus het wordt een laptop/internetloos vakantietje.
Verder doe ik nu -  zoals alle Gambianen - veel dingen via relaties. Eerst Tarud een brief laten opstellen dat ik vrijwilliger ben hier. En vanochtend bij een hoge Piet van de politie geweest. Ook die gaf me een brief mee voor een gratis stempel in mijn paspoort. En als ik problemen krijg dan doet zijn naam wonderen, beloofde hij me.
Of de rebellen ooit van hem gehoord hebben betwijfel ik. Maar hij verzekerde me wel dat er niets zou gebeuren omdat iedereen paraat staat ivm het festival en de vele toubabs die daar komen.
Tot gauw dus! De eerste ben ik alweer terug! groetjes Tien

1 opmerking:

Unknown zei

Hoy Tien
Heb het fijn op het festival, en een gezellig en feestelijk einde van het jaar. Ik wens jou en al de jouwen daar een heel gezond en gelukkig nieuw jaar.
Wens mamma van mij het zelfde toe, en geef haar maar een dikke kus.

Lieve groetjes en een dikke xx

PS. Tapha gaat toch wel met je mee naar ik hoop ?