26 januari 2014

34 zondag 26 januari

Update 'het meisje'.
Mijn mond valt open. Ik val van mijn stoel. Ik kan veel bedenken maar dit niet. Omdat ik weet dat de boel vaak heel anders in elkaar zit dan bij ons heb ik  Omar ingelicht over het gebeurde.  We moeten het alsnog aangeven bij de politie, vindt hij. Tot zover niets bijzonders.
Echter, de politie zal haar  niet geloven omdat het twee weken geleden is. Ik opper nog dat dat heel logisch is omdat ze in shock was en vol schaamte. Daar heeft de politie geen barst mee te maken. Klaar uit. 
Ik bel het meisje op om te zeggen dat ze het alsnog aan moet geven. Inmiddels heeft ze zelf met iemand gesproken die politieman is. Niet in functie uiteraard. Hij adviseerde het tegendeel. Laat de mensen die je het verteld hebt weten dat je geluk gehad hebt. En doe er verder het zwijgen toe.
Hoezo verwerken?! Het is nooit gebeurd!! Helaas moet ik toegeven dat ik deze oplossing begrijp.  Dus kappen. Niet en nooit gebeurd. Over en sluiten.

Eerlijkheid heeft hier een te grote prijs.

Geen opmerkingen: