07 januari 2014

de 'roundhut' .. een droom die opeens waar lijkt te worden

Als kind had ik een boekje. het ging over een 'neger'kindje, compleet met strooien rokje en kroeshaartjes. Ze woonde in een hutje,een rond hutje met een strooien dak. Naast de hut stond een palmboom.De zon stond hoog aan de hemel. Afrika. Was ik katholiek geweest dan was ik 'zuster' geworden in Afrika. Maar ik was protestant en bovendien raakten de kinderdromen op de achtergrond. 
Toen ik - eindelijk - op mijn zevenenvijftigste naar Afrika ging, kwam dit boekje me weer voor ogen. Onderweg met de Amsterdam Dakar Challenge sliep ik voor het eerst echt in zo'n hutje. Wat zou het heerlijk zijn zelf zoiets te hebben om in te wonen...
vlnr Omar, ik, Tapha
Jaren later - ik ben dan al drieënzestig - doet Omar me een voorstel. Waarom altijd huur betalen voor een huis? Het is toch veel beter van dat geld zelf iets te bouwen?
En hutje, ja! Ik was er direct voor in. Na enig heen en weer gefantaseer van hutje naar gewoon huis tot weer een hutje, staat er nu het begin van de 'roundhut'. Geen hutje, maar een een heus rond huis van wel 10 meter doorsnee. De helft is woonkamer, de andere helft wordt verdeeld over twee slaapkamers en een badkamertje/toilet. Als ik niet zelf erbij was geweest had ik niet geloofd dat dit mijn toekomstige huis wordt hier.. A dream comes true!!!






vlnr mijn Samurai en die van Omar


Geen opmerkingen: